Abstract | Povijest aplikacija počinje daleko prije pametnih telefona. U današnje doba sa
sobom stalno nosimo pametne telefone, odnosno džepna računala krcata raznim
aplikacijama koje nam omogućuju stvari o kojima smo prije desetak godina mogli
samo sanjati. Danas imamo ogroman izbor raznih aplikacija za informiranje,
zabavu, te učenje. Tema diplomskog rada je Dizajn mobilne aplikacije za potrebe
komunikacije međuljudskih odnosa u susjedstvu obrađivala bi područje razvoja
aplikacije od ideje, istraživanja, analize korisničkog iskustva sve do konačnog
dizajna aplikacije, poštivajući sve segmente razvoja iste. U prvom dijelu rada
analizira se ukupno iskustvo kvalitete života, pri čemu se kao indikator koristi
zadovoljstvo susjedstvom. Susjedstvo se smatra najrelevantnijom razinom za
mjerenje jer predstavlja neposredan životni prostor u kojem se odvija većina
aktivnosti tijekom dana. Korisniku će biti postavljena pitanja vezana za
susjedstvo, te da li bi im kao takva aplikacija bila korisna. Drugi dio rada posvećen
je personama koje su odgovorile na pitanja koja se odnose na glavne prednosti i
nedostatke ispitanikova susjedstva, njihovih prijedloga što bi trebalo učiniti kako
bi se poboljšala kvalitete života u susjedstvu, te mišljenja o tome u kojem će se
smjeru razvijati kvaliteta života u narednom razdoblju. Usporedbe gradskih
susjedstva, identifikacija problema kao i prednosti proučavanih dijelova grada za
život, predstavljaju bazu informacija koje mogu upoznati građane o trendovima u
kvaliteti života u odabranim susjedstvima grada Zagreba, te poslužiti u razvoju
susjedskih odnosa i akcija za poboljšanje kvalitete života, te da li bi im mobilna
aplikacija kao takva bila korisna. Zatim rad bi uključivao izradu mape iskustva,
potom analiza konkurencije, izradu skica, dijagrama toka, wireframe, prototip,
ispitivanje funkcionalnosti i uporabljivosti, mood board, dizajn, dokumentaciju i
specifikaciju same aplikacije. |
Abstract (english) | History of applications begins long before smartphones. Nowadays we all
carrying around smartphones, actually Pocket PCs packed with various
applications that allow us the things, we were ten years ago could only dream of.
Today we have a huge selection of various applications for information,
entertainment and learning. Thesis is the design of mobile applications for the
communication needs of human relationships in the neighborhood dealt to the
area of application development of ideas, research, analysis, user experience
until the final design applications, respecting all aspects of the development of
the same. The first part analyzes the total experience of quality of life, with the
indicator used satisfaction neighborhood. The neighborhood is considered the
most relevant level to measure because it represents the immediate living space
in which activities are conducted throughout the day. The user will be asked
questions related to the neighborhood, and whether they as such applications
would be useful. The second part is dedicated to the persona that responded to
questions relating to the main advantages and disadvantages of respondent's
neighborhood, their proposals what should be done to improve the quality of life
in the neighborhood, and thought about in which direction to develop the quality
of life in coming period. Comparisons of the city's neighborhoods, identify
problems and benefits of the studied parts of the city to life, form the basis of
information that can inform the citizens about the trends in the quality of life in
selected neighborhoods of the city of Zagreb, and help the development of
neighborly relations and actions to improve the quality of life, and that you would
their mobile application as such would be useful. Then the work would include
mapping the experience, then analysis of competition, making sketches, flow
charts, wireframe, prototype, test functionality and usability, mood board, design,
documentation and specification of the application itself. |