Abstract | Digitalni marketing je preuzeo dominaciju u odnosu na klasični marketing, a u nagloj
ekspanziji interneta njegov modalitet na društvenim mrežama postao je vodeća platforma
za različite marketinške aktivnosti. Iako se smatralo da su korisnici društvenih mreža
uglavnom mlađe dobi, danas su na društvenim mreža prisutni korisnici svih dobnih
skupina, pa ste stoga putem društvenih mreža može lako i učinkovito segmentirati ciljne
skupine za različite vrste poruka koje su često i personalizirane. Osim toga i marketinški
troškovi kada su u pitanju društvene mreže su jako niski po jedinici primatelja, ali i po
marketinškoj objavi.
Međutim nisu sve društvene mreže prikladne za sve vrste poduzeća, proizvoda, tipova
marketinških aktivnosti, niti su na svim društvenim mrežama podjednako zastupljene sve
dobne skupine. No svim društvenim mrežama kao marketinškim platformama zajedničko
je to da ništa agresivno ne nude, nego potiču na interakciju i/ili razmišljanje od strane
korisnika. Kako se ne bi stvarao slučajni sadržaj na pogrešno odabranim društvenim
mrežama i kvantiteta dominirala nad kvalitetom objava potrebno je prema sektorima
istražiti kako to rade tržišni lideri. Na taj način se mogu napraviti jasne smjernice vezane
za način komunikacije, učestalost objava i vrstu sadržaja koji će se objavljivati, kao i za
odabir najprikladnijih medijskih oblika.
Cilj istraživanja ovog rada bio je kroz dubinsku analizu marketinških aktivnosti na
društvenim mrežama dobiti uvid kako velike tvrtke koriste društvene mreže kao
platforme za različite oblike digitalnog marketinga.
Stoga je istraživanje za potrebe ovog rada bilo usmjereno na komparativnu analizu
marketinških aktivnosti velikih tvrtki na društvenim mrežama. Na različitim platformama
u određenom vremenskom periodu su se analizirale vrste objava, njihov broj, medij koji
je korišten (tekst, slika, infografika, animacija, audio sadržaj, video sadržaj), ali i profili
korisnika i vrste njihovih reakcija. Na taj način se dobila matrica prikladnosti vrste
društvene mreže/vrste objava/vrste proizvoda kako bi se buduće marketinške akcije lakše
planirale i bile što učinkovitije, ali i imale sinergijsko djelovanje kako s ostalim oblicima
digitalnog marketinga, tako i onog klasičnog. |
Abstract (english) | Digital marketing has taken over from traditional marketing, and with the rapid expansion
of the Internet, its modality in social networks has become the leading platform for
various marketing activities. Although social network users were thought to be mainly
younger age, today there are users of all ages on social networks, so you can easily and
effectively segment target groups for different types of messages, which are often
personalized through social networks. In addition, marketing costs on social networks are
very low per unit of recipients, as well as per marketing announcement.
However, not all social networks are suitable for all types of businesses, products, and
marketing activities, nor are all age groups equally represented on all social networks.
What all social networks have in common as marketing platforms, however, is that they
offer nothing aggressive, but encourage interaction and/or thinking on the part of users.
In order to avoid indiscriminately creating content on mis-selected social networks and
to avoid quantity dominating over the quality of posts, it is necessary to investigate how
the market leaders do it in each sector. In this way, it will be possible to establish clear
guidelines for the type of communication, frequency of publication and type of content
to be published, as well as for the selection of the most appropriate media forms.
The objective of this research was to gain insight into how large companies use social
networks as platforms for various forms of digital marketing through an in-depth analysis
of marketing activities on social networks.
Therefore, for the purposes of this thesis, the research focused on comparative analysis
of large companies' marketing activities on social networks. The types of posts, their
number, the media used (text, images, infographics, animations, audio content, video
content), as well as the user profiles and the type of reactions were analyzed on different
platforms in a given period of time. In this way, the suitability matrix of the type of social
network/type of announcement/type of product was created in order to make future
marketing actions easier to plan and as effective as possible, but also to achieve a
synergistic effect with both other forms of digital marketing and traditional marketing. |