Abstract | U današnjem svijetu je e-trgovina postala izrazito popularna. Za dobar marketing na internetu,
društvenim mrežama i općenito marketing u predstavljanju određenog proizvoda na tržištu
potrebna je visokokvalitetna produkt fotografija. Važnost produkt fotografije je izrazito velika
jer mora prikazati točne karakteristike proizvoda te u isto vrijeme vizualno privući potencijalne
kupce. Fotografija proizvoda, osim što se koristi za internetski marketing, koristi se također i u
tradicionalnim metodama oglašavanja kao što su novine, časopisi, katalozi, billboardi te svi
drugi tiskani mediji. Prije početka samog snimanja fotografije proizvoda, fotografi trebaju
izvršiti dobru pripremu. Moraju proučiti sve aspekte proizvoda, komunikacija s klijentom i
pozicioniranje proizvoda na tržište su izrazito bitni, treba se odrediti ciljana skupina kako bi se
proizvod prikazao što prikladnije za potencijalne kupce. Također se treba izvršiti i tehnička
priprema, vrlo je bitna oprema s kojom će fotografija nastati. Bitno je sve od osnovne opreme,
fotoaparata, stativa, rasvjete pa sve do rekvizita. Kada se uđe u samu srž fotografiranja, fotograf
treba biti spreman tehnički i umjetnički 'uhvatiti' proizvod u najboljem mogućem svjetlu. Bitno
je sve od odabira samih postavki fotoaparata, odabira idealnog osvjetljenja za fotografiju, hoće
li koristiti prirodno ili umjetno svjetlo, ili njihovu kombinaciju, odabir rekvizita idealnih za
određeni proizvod, način na koji će ostvariti idealnu kompoziciju i perspektivu fotografiranja
pa sve do naknadnog uređivanja fotografije. Postoje i brojne pogreške koje mogu nastati za
vrijeme fotografiranja te treba paziti kako bi se one izbjegle. Neke od takvih pogrešaka su loša
rasvjeta, neprikladna pozadina, nekvalitetno korištenje rekvizita ili nedovoljno poznavanje
samog proizvoda i još mnoge druge pogreške. U praktičnom djelu ovog rada nalazi se niz
autorskih produkt fotografija za razne proizvode. Za svaku fotografiju je izvršena analiza te su
opisane tehničke i umjetničke stavke fotografija. Također su prikazane i neke od fotografija
prije i poslije uređivanja u alatima za obradu fotografija kako bi se prikazala važnost naknadne
obrade istih. |
Abstract (english) | In today’s world, e-commerce has become extremely popular. Good marketing on the internet,
social networks and general marketing in presenting a certain product on the market requires
high-quality product photography. The importance of product photography is extremely high
because you have to show the exact characteristics of the product and at the same time visually
attract potential customers. Product photography, in addition to being used for online
marketing, is also used in traditional advertising methods such as newspapers, magazines,
catalogs, billboards and all other print media. Before shooting the product photography, the
photographers should make good preparation. They must study all aspects of the product,
communication with the client and positioning the product on market are extremely important,
the target group must be determined in order to present the product as suitable as possible for
potential customers. Technical preparation should also be done, the equipment with which the
photo will be taken is very important. Everything from basic equipment, cameras, tripods,
lighting to props is essential. When it comes to very core of photography, the photographers
should be prepared to technically and artistically ‘capture’ the product in the best possible light.
Everything is important, from choosing the right camera settings, choosing the ideal light for
the photo, whether to use natural or artificial light, or combination of both, choosing ideal props
for a specific product, the way to achieve the ideal composition and perspective of the shop, all
the way to the subsequent editing of the photo. There are also numerous mistakes that can occur
during shooting and photographers should take care to avoid them. Some of such mistakes are
bad lighting, inappropriate background, low-quality use of props or insufficient knowledge of
the product itself, and many other mistakes. In the practical part of this work, there is a series
od author’s product photography for various products. An analysis was performed for each
photo and the technical and artistic elements of photos were described. Also are shown some
of the photos before and after editing in photo editing tools to show the importance of postprocessing a photo. |