Abstract | U ovom radu govori se o programiranju višetonske tipografije u programskom jeziku Python. U teorijskom dijelu navode se osnovni pojmovi vezani uz programiranje općenito, o Pythonu kao visoko strukturiranom programskom jeziku, kao i o programi-ranju u Pythonu. Nadalje, razmatra se teorija pixela, s posebnim osvrtom na PostScript.
Također, spomenute su, za ovaj rad neophodne, osnovne definicije pojmova iz područja boja (teorija, aspekti, karakteristike, miješanje boja, sustavi boja...), kao i ma-tematička pozadina manipulacije sustavom boja pri obradi digitalnih slika.
U praktičnom dijelu demonstrirana su programska rješenja zadataka razmatranih u teorijskom dijelu, sa detaljnim prikazom pojedinih programa (rađenih u Pythonu), te njihovom ilustracijom (prikaz saturiranja, desaturiranja, Under Color Addition, Grey Component Replacement i Under Color Removal tehnike).
Rezultati rada validirani su vizualno, brojčano (matematički ispis) i mjerenjem pojedinih komponenti boje u Photoshopu. |