Abstract | Izrada omota naslovnice glazbenog albuma, odnosno cd-a, u radu je obrađena u okviru
teorijskog dijela – gdje je težište stavljeno na brojne elemente i načela dizajniranja ovakvog
proizvoda, te praktičnog dijela – u kojem su navedeni koraci kroz koje grafički dizajner
prolazi pri izradi omota. U okviru praktičnog dijela priložene su i slike realizacije produkta
ove teme, ukazujući na raznorazne probleme prilikom izrade, upotpunjene prijedlozima,
osobnim iskustvima, te planom izrade postscripta na koncu.
Između ostalog, obrađena je i tematika estetike, pogodnosti, poravnanja, grupiranja,
klasičnog uvjetovanja, kognitivnog nesklada, boje, dosljednosti, efekta izloženosti, odnosa
objekta s pozadinom, tolerancije pogreški, forme/funkcije, zlatnog reza, hijerarhije,
naglašavanja, usredotočenosti (u smislu vizualnosti), čitkosti, težine izvedbe, reprezentacije
slikom/slikama, redundancije, pravila trećine, efekta sličnosti, simetrije i povezanosti
jednakim vizualnim svojstvima. |
Abstract (english) | The whole production of an CD album cover in this paper work is elaborated in the
area of theoretical part – where the center of gravity is on many elements and design
principles of the product like this, and finally practic part – where are mentioned all the steps
of graphic designer's CD cover production. In the area of the practic part there are attached
several pictures of product visual realization, whereas there are various problems during the
making of a cover, suggestions, personal experience and finally postscript-making plan.
Concerning other things, some other themes have been elaborated: aesthetics,
affordance, alignment, chunking, classical conditioning, cognitive dissonance, color,
consistency, exposure effect, figure-ground relationship, forgiveness, form follows function,
golden ratio, herarchy of needs, highlighting, visual immersion, legibility, performance load,
picture superiority effect, redundancy, rule of thirds, similarity, symmetry and uniform
connectedness. |