Abstract | Danas svatko ima fotoaparat i mogućnost da vizualno zabilježi određene trenutke u svome
životu. To omogućava napredak tehnologije i brzina razvijanja fotografija. Bez obzira bile
fotografije snimljene prije više desetaka godina ili danas, bile one digitalne ili ne, jednako
je važno kako su elementi koje pokušavamo zabilježiti prikazani, ukomponirani u smislenu
cjelinu. Posao fotografa nije nimalo lakši od bilo kojeg drugog, također zahtijeva puno
znanja, vještine i podučavanja, dok najvažniju ulogu ima kreativna vizija. Kao i u ovom
radu osnovni cilj podučavanja čitatelja o kompoziciji nije repliciranje nečijeg fotografskog
stila, već je cilj pomoći ljudima pri razvijanju vlastitog načina viđenja svijeta.
Svrha ovog rada je upoznati čitatelje s načinom izrade zanimljivijih i boljih fotografija.
Svatko može fotografirati i biti u svijetu medija uz malo vježbe, korištenjem pravila ili čak
njegova kršenja u svrhu zanimljivijeg prikaza željenog sadržaja. Kroz istraživanje dolazimo
do zaključaka koliko su današnje populacije upoznate s fotografijom i načinom njenog
komponiranja, gdje je cilj vizualno privlačenje pozornosti. Pokazalo se da profesionalni
fotoaparati nisu jamstvo za vrhunsku fotografiju te da "Photoshop" ponekad nije dovoljan
za ispravljanje pogrešaka u istraživanju. Osim osnovnih elemenata kao što su linije, boja,
oblici, svijelo i pozadina koji utječu na kompoziciju fotografije, ovaj rad opisuje korištenje
i odabir ispravnog kutu snimanja, određivanje kadra, što je bitno i u filmu, filmskoj
fotografiji, te korištenje ispravnog plana, rakursa i perspektive.
Iz ovog istraživanja možemo zaključiti da nije jednostavno naći pravi kut, pravu
perspektivu i način na koji bi prikazali ekspresiju svojih osjećaja i prenjeli je na ciljanu
publiku. Fokus osim na sam objekt stavljen je na način pronalaska ideanlog kadra pračen
perspektivom uspješne kompozicije fotografije. |