Abstract | Virtualne šetnje su interaktivni prikazi prostora koji omogućuju korisniku da
simulira dojam prisutnosti u tom prostoru. Kroz virtualne šetnje korisnik se
može kretati unutar 360° i promatrati okolinu. Na taj način se korisniku pruža
jedinstven doživljaj prostora, a i samim time što je prostor prikazan preko
virtualne šetnje znači da mu se posvećuje veća pažnja. Za izradu virtualne
šetnje su nam potrebni određeni alati, uređaji i softveri.
Budući da se u ovom diplomskom radu prikazuje princip izrade virtualne šetnje
pomoću fotografije, prvi i osnovni uređaj potreban za izradu virtualne šetnje je
kvalitetan fotoaparat i objektiv. Osoba koja izrađuje virtualnu šetnju mora imati
usvojena osnovna znanja o fotografiji, ponašanju piksela, postavljanju scene i
samih osnova o fotoaparatu. Uz stativ koji je prilagođen za izradu virtualnih
šetnji, potrebno je znanje u softverima koji su potrebni za prilagođavanje
fotografija za virtualne šetnje. Na kraju svega, najbitnija je prezentacija same
virtualne šetnje koja će privući korisnike da krenu u interakciju s prostorom.
Kroz praktični dio diplomskog rada prikazati će se proces izrade virtualne šetnje
Grafičkim fakultetom u Zagrebu čija je svrha prikazati i promovirati Grafički
fakultet na drugačiji, interaktivniji način. Prikaz virtualne šetnje se tako može
prikazati na web stranici fakulteta, na smotrama sveučilišta te privući studente
na otkrivanje i učenje o novim tehnologijama. Također, virtualna šetnja
fakultetom je zamišljena da bude postavljena na „touch screen“ uređaj s ciljem
privlačenja pažnje studentima koji žele raditi na svojim projektima zamišljenim
da funkcioniraju preko sličnog uređaja.
Detaljno će se objasniti svaki postupak, od početka do kraja izrade virtualne
šetnje, od obraćanja detalja na scenu prije fotografiranja, retuširanja fotografija,
popravljanja nastalih greški prilikom spajanja fotografija u 360° sferičnu
fotografiju, te naravno sama upotreba virtualnih šetnji. Naglasak je napromociju, što znači da se želi prikazati svrha, važnost i prednosti ovakvog
prikaza prostora. |
Abstract (english) | Virtual tours are interactive views of space which enables the user to simulate
the impression of being in that space. Through virtual tours, the user can move
inside 360° and view the surroundings of that space. In that way the user is
given an unique experience of space and just because the space is presented
through virtual tour it gives it more attention. For making a virtual tour we need a
specific tools, devices and software.
Since in this masters thesis show the principles of making a virtual tour with
photography, first and most important device needed for making a virtual tour is
a quality camera and lenses. A person which makes a virtual tour must have a
basic knowledge about photography, pixels behaviour, taking a scene and
basics of the camera. Besides tripod which is adjusted for making a virtual tour,
It takes knowledge about softwares which are crucial for adjusting of
photographs for virtual tours. In the end, the most important thing is a
presentation of virtual tour which will attract the users to start interaction with
the space.
Through experimental part of this masters thesis, the process of making of
virtual tour will be shown, which purpose is to show and promote the Faculty of
Graphic arts in a different, interactive way. The preview of virtual tour can also
be shown on a web site of a faculty, on university reviews and attract students
on exploring and learning about new technologies. Even so, virtual tour of a
faculty is conceived to be put on a touch screen device with a goal of attracting
attention to students who wish to work on their projects imagined to function
through the similar devices.
Through this masters thesis, each of procedures will be explained in details,
from the start to the end of process of making virtual tours, from paying
attention to details on the scene before taking photos, photography retouching,
fixing of errors during merging photos in one single spherical image, and of
course, the same use of virtual tours. The accent is on promotion, which meansthat it’s supposed to show it’s purpose, importance and advantages of this kind
of space showing. |