Abstract | Dizajn sustav je skup primijenjenih pravila koja trebaju upravljati dizajnom kao
kohezivnom jedinicom koristeći skup komponenata i uzoraka koji se mogu ponovno
koristiti. Ovakvi sustavi sastavljeni su od brojnih komponenti, stilova, uzoraka, svojstava
i smjernica koje zajedno rade na optimizaciji dizajna. Metodologija za stvaranje sustava
dizajna naziva se atomski dizajn koji razdvaja elemente na atome, molekule, organizme,
predloške i stranice. Elementi koje svaki dizajn mora imati su linja, oblik, boja i tekstura.
Dizajn je vrlo orijentiran na korisnika i slijedi skup zakona ljudske percepcije koje se
nazivaju Gestalt principi i opisuju način na koji bi ljudi grupirali elemente, pojednostavili
oblike i reorganizirali uzorke. Ti su zakoni orijentirani na sličnost, blizinu, zatvorenost,
simetriju, kontinuitet te lik. Dizajneri također trebaju znati kako koristiti principe dizajna
kao što su kontrast, ravnoteža, naglasak, proporcija, hijerarhija, ponavljanje, ritam,
uzorak, bijeli prostor, pokret, raznolikost i jedinstvo. Svo to znanje potrebno je dodijeliti
wireframe-ovima koji prikazuju sučelje stranice i njezine funkcionalnosti i ponašanja. Sa
svim tim informacijama u stražnjem dijelu mozga, ideja je razvijena na interaktivnoj
kutiji koja bi pokazala koliko je važan sustav dizajna za osjetljivost i prilagodljivost
svakom projektu koji dizajneri poduzmu. Također, kako prilagoditi tehnologiju i razvoj
dizajna običnim maloprodajnim trgovinama i dovesti interaktivno ponašanje između
ljudi i napredne tehnologije u svakodnevni život. |
Abstract (english) | Design system is a set of applied rules that need to manage design as a cohesive unit with
using reusable components and patterns. These systems are made of numerous
components, styles, patterns, properties, and guidelines that work together towards
optimizing the design. The methodology for creating design systems is called atomic
design that separates elements into atoms, molecules, organisms, templates, and pages.
The elements every design needs to have are line, shape, form, colour, and texture.
Design is very user oriented and follows a set of laws of human perception called Gestalt
principles that describe how would humans group elements, simplify shapes and
reorganize patterns. These laws are oriented towards similarity, proximity, closure,
symmetry, continuity, figure or ground. Designers also need to know how to use the
principles of design such as contrast, balance, emphasis, proportion, hierarchy, repetition,
rhythm, pattern, white space, movement, variety, and unity. All this knowledge needs to
be allocated to wireframes that show the page’s interface and its functionalities and
behaviours. With all this information in the back of the head, the idea was developed on
the interactive box that would show just how important design system is to responsivity
and adaptivity towards any project that designers take on. Additionally, how to bring
technology and design development to regular retail stores and incorporate interactive
behaviour between humans and advanced technology to everyday life. |