Naslov Marketinške strategije u dizajnu vizuala za online
oglašavanje
Autor Mislav Udovičić
Mentor Ante Rončević (mentor)
Član povjerenstva Miroslav Mikota (član povjerenstva)
Član povjerenstva Josip Jozić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Krešimir Dragčević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Grafički fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-9-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Grafička tehnologija
Sažetak S nedavnom pojavom pandemije virusa Covid-19 i zatvaranjem brojnih poslovnih
objekata kao posljedicom njegova širenja, ali i sve većim tehnološkim napretkom, sve je
veći naglasak na online oglašavanju i u velikom broju slučajeva gotovo pa potpunom
prebacivanju poslovanja u virtualni oblik, pa samim time i oglašavanja za to poslovanje.
Oglašavanje je digitalnim razvojem doživjelo potpuni preokret i prebacivanjem na
društvene mreže otvorilo i neke nove, neočekivane horizonte, kao što je recimo
oglašavanje putem influencera, pa samim time i svaki oglašavač treba nastojati održati
korak u skladu s vremenom i napretkom i testirati brojne oblike i načine oglašavanja.
Ovaj rad bavi se konkretnim primjerom izrade i testiranja raznih vrsta oglasa za jedno
takvo poduzeće, koje dapače pripada ugroženijoj poslovnoj skupini za vrijeme pandemije,
a to je prehrambena industrija. Odabrano poduzeće uzeto je za primjer zbog svojeg
prijašnjeg, neuspješnog oglašavanja, koje će također poslužiti za praktičnu analizu, ali i
zbog svojeg izvrsnog stanja u kontekstu izgrađenosti branda, njegovim pravilima,
tonovima i dojmom koji ostavlja. Odabrane digitalne platforme pripadaju Facebook i
Google oglašavanju; Facebook i Instagram kao dio Facebook oglašavanja odnosno
njihovog Ad Managera, Google Shopping Ads kao dio Google oglašavanja, ali i e-mail i
SMS marketing kao dodatna dopuna navedenim oglasima. Dio na koji će se fokusirati
ovaj rad jedini je dio koji uključuje vizualni aspekt (videe i slike), a to su Facebook i
Instagram. Rezultati u vidu povećane/smanjene prodaje ovise također i o tekstu koji je
priložen oglasima, ali i o brojnim drugim aspektima (kao što su trenutni problemi s
oglašavanjem na Facebooku), tako da će fokus biti više na pregledima (takozvani views)
i općenitom dojmu i uspjehu oglasa kod publike.
Sažetak (engleski) With recent Covid-19 pandemic and cessation of numerous businesses as its
consequence, but also with world՚s ever-growing technological advances, the importance
of online advertising is increasing considerably, and in many cases we talk about
complete transfer to digital business, and thus the business՚ advertising is also completely
digital. With digital transformation the world of advertising has gone through a complete
metamorphose and by switching to social network has found some new, unexpected ways
to get through to its audience, as it is evident from an example of influencers.
Consequently, every business needs to observe the trends and try to follow them, by
testing and using new, different ways of advertising. This research is based on creating
and testing various ads for a specific business, which happens to belong to a rather
vunerable group due to the pandemic, and it is the food industry. The business is chosen
on account of its previous, unsuccessful advertising, which will also be beneficial for the
analysis, but also because of its excellent state in terms of brand status, its rules, tones
and general impression on its audience. The digital platforms that were chosen for this
analysis are a part of Facebook and Google advertising; Facebook and Instagram as a part
of Facebook advertising (simply because they belong to the same Ad Manager), and
Google Shopping Ads as a part of Google advertising; but also e-mail and SMS marketing
as a remarkable addition to the said platforms. The part this analysis will be focused on
is the platform that includes the visual aspect (videos and images), which is Facebook and
Instagram. The results such as increased/decreased sales also depend on the copy that is
a substantial part of ads, but also numerous other aspects (such as current issues with
Facebook), so the focus will mainly rely on views and general impressions and success
of the said ads with the audience.
Ključne riječi
online oglašavanje
digitalni marketing
društvene mreže
oglasi
brand
Facebook
Instagram
Ključne riječi (engleski)
online advertising
digital marketing
social media
ads
brand
Facebook
Instagram
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:216:781816
Studijski program Naziv: Grafička tehnologija Smjer: Tehničko-tehnološki Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) inženjer/inženjerka grafičke tehnologije (bacc. ing.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-04-16 14:47:26