Sažetak | Mišljenje je kako ljudi danas percipiraju dizajn kroz oglašavanje te kroz oglase i plakate, no moje je osobno mišljenje kako je to je samo jedan mali dio grafičkog dizajna. Danas je dizajn najviše implementiran u sferi oglašavanja, koja je u odnosu na grafički dizajn vrlo mala sfera. Ponekad se stječe dojam da riječ dizajn, oglašavanje i brand često koristimo u svakodnevnom govoru, no smatram da se tim pojmovima ne trebamo razbacivati.Svaki od njih ima svoju težinu. Dizajn je struka koja omogućava ugodan život i sam sebi nije svrha. Značenje dizajna u suvremenoj kulturi određuje se njegovom funkcionalnošću, komunikativnošću, dostupnošću i precizno određenim mjestom u protoku informacijaa, roba i usluga. Danas je stroga granica između dizajna i umjetnosti izbrisana, budući da oba smjera posjeduju svoj vlastiti jezik, svoju povijest i svoje čvrsto mjesto u kulturi suvremenog društva, pa se i njihove metode i rezultati preklapaju i nadopunjuju. Jedan, od mnogih primjera, takvog preklapanja možemo vidjeti i u stvaranju vizualnog identiteta za neki grad. Ispreplitanje dizajna i umjetnosti bi u tom slučaju bilo u svrhu i oglašavanja, i funkcionalnosti, i komunikacije, te dostupnosti... Ako, tj. kada, zadovoljimo sve te parametre možemo govoriti o dobro odrađenom poslu. Treba imati na umu da je vizualni idenitet jedna vrsta jezika s kojim grad komunicira i unutar sebe ali i prema van. Takav jezik sadržava mnogo dijalekata, ali oni su, za razliku od dijalekata koje pronalazimo u jeziku jednog naroda, poznati svima. Ovim ću radom dotaknuti pitanje vizualnosti i identiteta grada Senja. Kao primjer poslužiti ću se knjigom grafičkih standatda koja je izrađena za vizualni identitet toga grada. Vidjeti ćemo kako od najednostavnijih asocijacija i ideja dolazimo do ključnih elemenata za stvaranje idenitteta grada. |