Sažetak | Cilj ovog rada i istraživanja koje je provedeno bilo je otkriti problem koji je doveo do loše komunikacije na tržištu i miješanja pojmova vezanih uz marketing i dizajn.
Unatoč činjenici da su dizajn i marketing dvije potpuno različite discipline, oba pojma mogu se svrstati u istu interdisciplinarnu kategoriju, jer krajnji produkt nastao u suradnji te dvije grane, jest reprezentativni vizualni identitet spreman za plasman na tržište. Bez obzira što možda i postoji kvalitetna komunikacija na razini firme, očito jest da krajnji korisnici , odnosno potencijalni kupci miješaju pojam marketinga i dizajna, odnosno ne razlikuju te dvije djelatnosti.Temelje vizualnog identiteta, odnosno grafičke standarde, moguće je definirati pomoću koncepta marketinške komunikacije. Pod time se podrazumijeva da će marketer u okviru svojeg dijela posla prenijeti dizajneru želje klijenta, ono čime bi se on volio prezentirati, primjerice vidi li koju boju ili znak kao nešto što bi njega predstavilo tržištu u najboljem svjetlu.Iz toga proizlazi potreba da se jasno odredi koji su zadaci marketera, a koji dizajnera, te pokaže da je za kvalitetan vizualni identitet kojim će klijent biti zadovoljan potreban jednak angažman i marketera i dizajnera, što pridonosi osvještavanju potencijalnih klijenata o ulozi dizajnera u promociji imidža poduzeća. Kako bi se odgovorilo na postavljene hipoteze provedeno je istraživanje u obliku dubinskog intervjua koje je uključivalo sve sektore koji sudjeluju u izradi vizualnog identiteta, a pod time se podrazumijevaju dizajneri, marketeri i naručioci vizualnog identiteta. Dobiveni rezultati pokazali su kako je obujam posla dizajnera i marketera veći nego što bi trebao biti, odnosno kako su sektori nespretno pomiješani i ne postoje jasne granice njihovog angažmana pri izradi vizualnog identiteta. Isto tako da dizajneri ne dobivaju jasne, potrebne upute za izradu idejnog rješenja vizualnog identiteta, što nije u potpunosti odgovornost marketera. Potrebno je poraditi na komunikaciji i osvještavanju svih sudionika tržišta, a tu su uključeni i krajnji korisnici, odnosno kupci, u strukturu realizacije i oblikovanja vizualnog identiteta. |
Sažetak (engleski) | Main goal of this work and conducted research was to detect a problem that has led to unsatisfied communication on the market and interferenceing of terms related to marketing and design. Despite the fact that the design and marketing are two completely different disciplines, both terms can be classified in same interdisciplinary category, because the end-product of the collaboration is representative visual identity set for market. Regardless to the good communication within the company, and users, precisely buyer supersede terms of marketing and design and do not differ these two disciplines. Foundations of visual identity, that is graphic standards can be determined using marketing communications. Marketer could convey clients' requirements and whishes to designer within its area of expertise, see into what client thinks that would represent him in the best way toward market. Hence the need this explains a clear determination of tasks both designer and marketer and showing that a quality visual identitiy which will satisfy client is a product of equal participation of designer and marketer. And that helps awareness of potential clients about designers role in promoting company image. As a response to default hypothesis there has been conducted a research as detailed interview which included all sectors that are involved in creating visual identity meaning designers, marketers and purchasers of visual identity.The results obtained have shown a greater volume of designers and marketers work than it should be. There are no clear boundaries between their work concerning visual ientity and often comes to mixing tasks. Also designers do not receive clear instructions which are necessary to produce a quality visual identity and that isn't completely marketers' responsibility. It is necessary to work on communication and awareness to the structure and implementation of visual identity with all market participants which also includes customers. |