Naslov Razvoj modela upravljanja zalihama materijala u tiskarskom poduzeću
Autor Vicko Kužet
Mentor Dubravko Banić (mentor)
Član povjerenstva Branka Lajić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Dubravko Banić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Suzana Pasanec Preprotić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Grafički fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2017-9-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Grafička tehnologija
Sažetak Svrha diplomskog rada je upoznati se s vrstama i ulogom zaliha u
poduzeću te različitim modelima upravljanja zalihama. Proizvodna poduzeća
primjenjuju različite tehnike u upravljanju svojim zalihama. Usvojene prakse
imaju značajan utjecaj na povrat, profitabilnost i volumen prodaje. Proizvodne
tvrtke koje učinkovito primjenjuju takve prakse imaju izvrsne financijske
rezultate. Sustav upravljanja zalihama igra vitalnu ulogu u poduzećima. Tvrtke
uglavnom pokušavaju zadržati minimalnu količinu proizvoda koji će olakšati
praćenje poslovanja.
Da bi tiskarska poduzeća ostala konkurentna, moraju se modernizirati, biti
tehnološki superiorna drugim sličnim ustanovama, pratiti trendove u industriji te koristiti
aktualne mjere snižavanja troškova. Jedna od tih mjera se odnosi na strategije
upravljanja zalihama.
Zalihe imaju ključnu ulogu u poslovanju svakog proizvodnog ili
uslužnog poduzeća, a predstavljaju određenu količinu sirovina, materijala ili
gotovih proizvoda čija je uloga održavanje kontinuiteta proizvodnje te
opskrbe krajnjih potrošača. Kako bi se smanjili troškovi njihovog držanja te
omogućila neometana proizvodnja i prodaja konačnih proizvoda potrebno je
učinkovito upravljanje zalihama. U tu je svrhu razvijeno nekoliko modela
koji omogućuju praćenje i kontroliranje razine zaliha, određivanje veličine
narudžbi za njihovo obnavljanje te predviđanje budućih tržišnih zahtjeva.
Dakle, osnovni cilj upravljanja zalihama, jest imati odgovarajuće količine
materijala dostupnih za zadovoljavanje potreba kupaca, uz istovremeno
minimiziranje troškova njihovog držanja.
U diplomskom će radu biti opisani pojam i vrste zaliha i njihov značaj za
poslovanje te tradicionalni i suvremeni modeli njihovog upravljanja. Zatim će, na
primjeru tiskarskog poduzeća Slobodna Dalmacija Print d.o.o., biti prikazan
proces uvođenja nekih od suvremenih modela upravljanja zalihama. Utvrdit će
se korisnost uvođenja modela za organizaciju. Osnovna pretpostavka jest da će
praćenje zaliha i njihovo upravljanje kroz korišteni model doprinijeti smanjenju5
troškova za poduzeće te smanjiti eventualno nakupljanje ili nedostatak zaliha
materijala, a što može imati negativan utjecaj na proizvodnju.
Sažetak (engleski) The purpose of this graduate paper is to get acquainted with the types and
roles of inventories in the company and the various inventory management
models. Manufacturing firms apply various techniques in the management of
their inventories. The practices adopted have a significant impact on returns,
profitability and volume of sales. Manufacturing firms that efficiently apply these
practices have an excellent financial performance. The inventory management
system plays a vital role in a companies. The companies mostly try out keeping
a minimum stock of products which will help in tracking business easily.
In order for printing companies to remain competitive, they must be
modernized, technologically superior to other similar institutions, keep up with
industry trends and use current cost cutting measures, one of which concerns
stock management strategies.
Stocks play a key role in the business of any manufacturing or service
company and represent a certain amount of raw materials, materials or finished
products whose role is to maintain the continuity of production and supply of
end-consumers. In order to reduce the costs of their holding and to enable
unprofessional production and sales of finished products, it is necessary to
effectively manage inventory. For this purpose, several modes have been
developed that allow monitoring and control of the inventory level, determination
of the volume and size of orders for their renewal and foreseeing future market
demands. The primary goal of inventory management, therefore, is to have the
right amount of materials available to meet customer needs, while minimizing
the cost of keeping them.
The graduate paper will describe the term and the type of inventory and
their significance for business as well as traditional and modern models of their
management. Then, on the example of the printing company Slobodna
Dalmacija Print d.o.o., will be presented the process of introducing some of the
inventory management models. The usefulness of introducing an organization
model will be determined. The basic assumption is that inventory tracking and7
management through the use of the model will contribute to reducing the cost of
the company and reduce the potential accumulation or lack of inventory, which
may have a negative impact on production.
Ključne riječi
Inventar
zalihe
troškovi
Slobodna Dalmacija Print
Ključne riječi (engleski)
Inventory
Perishable items
SD Print
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:216:330026
Studijski program Naziv: Grafička tehnologija; smjerovi: Tehničko-tehnološki, Dizajn grafičkih proizvoda Smjer: Tehničko-tehnološki Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a magistar/magistra inženjer/inženjerka grafičke tehnologije (univ. mag. ing. techn. graph.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-04-18 22:01:47