Sažetak | Pod pojmom oglašavanja smatra se svaki plaćeni oblik javnog obavještavanja s namjerom
informiranja i posrednog utjecaja na prodaju proizvoda ili usluge. Kroz povijest, oglašavanje
se uspostavlja u pogledu svakog promatrača kao dvojaki fenomen- kao neprestana prisutnost
u svakodnevnom životu i kao povijesna odrednica nagraničnoj pukotini nostalgije i kritičkog
uvida. Oglašavanje je specifična vrsta komunikacije čija je uloga informiranje, obavještavanje
o proizvodima ili uslugama potrošače, pružajući sve potrebne informacije o poduzeću,
proizvodnji, namjeni i načinu uporabe proizvoda, te čineći marku tj. proizvod
prepoznatljivim, i stvarajući poticaj korištenja nove marke. U Hrvatskoj su zastupljeni različiti
oblici medija u službi oglašavanja, te su i najvažniji od njih obrađeni u ovom radu, to su:
Audio- vizualni mediji, grafički mediji poput novina i časopisa, mediji vanjskog i unutarnjeg
oglašavanja te internet oglašavanje obrađeni su u općem dijelu rada. Mediji oglašavanja su
prikazani sa svim svojim pozitivnim i negativnim strana. U praktičnom dijelu rada, prikazana
je kreativna agencija Kuharić Matoš koja je specijalizirana za izradu kreativnih rješenja, te je
opisan sam proces osmišljavanja kampanje agencije KM uz opis na samom primjeru
osmišljavanja Big brother kampanje za RTL televiziju. |
Sažetak (engleski) | Any form of paid public announcement with the intention of informing and indirectly
influencing sales of a product or service is considered advertising. Throughout history, in an
observers view, advertising is established as a twofold phenomenon, first as a constant
presence in everyday life, and second as historical determinant on a crevice between nostalgia
and critical insight. Advertising is a specific form of communication whose role is to inform
and to educate consumers about specific products or services, to provide all relevant
information about the manufacturer, production, product's intents and usage, thus making the
brand, or product, stand out, and to incourage consuming of this brand. Various forms of
media are used for advertising in Croatia, most important of which are explained in more
detail in this thesis. Media explained in the theoretical part of this thesis, both with their
positive and negative aspects, are: audio visual media, graphical media like newspapers and
magazines, media of exterior and interior advertising, and internet advertising. In the practical
part of this thesis, object of study was Kuharić Matoš marketing agency which specializes in
creative advertising, with in-depth analysis of creative process done for promotional
campaign for Big Brother reality show hosted by Croatian RTL television station. |