Sažetak | Ovaj završni rad glavne karakteristike ljudske percepcije, ustanovljene u polju psihologije (a naročito od strane Gestalt škole) primjenjuje u poljima fotografije. U prvom dijelu rada objasnit će se ono osnovno o percepciji, navesti neke važne napomene koje će kasniji sadržaja rada učiniti jasnijim. Nakon toga posvetit će se konkretno ljudskom oku, svjetlosti u kontekstu elektromagnetskog spektra, bojama i njihovim osnovnim podjelama i procesu vida u kontekstu anatomije ljudskog oka. U drugom dijelu rada razmotrit će se pristup percepciji po Gestalt školi psihologije. Navest će se i pojedinačno razraditi tri glavna geštaltistička principa perceptualne organizacije – princip figura-pozadina, princip grupiranja i Prägnanz princip. Nadalje, još uvijek na tragu percepcije, navest će se monokularni znakovi dubine, odnosno ''trikovi'' po kojima procjenjujemo dubinu na vizualnoj sceni – uloga akomodacije očne leće, utjecaj sjene predmeta, preklapanje objekata, poznatost veličine i relativna veličina između dva objekta, gradijent teksture, atmosferska i linearna perspektiva U trećem dijelu rada i nakon svega definiranog odlazi se u perceptivne stupice, odnosno, navest će se nekoliko primjera perceptivnih varki - Ponzo varka, Muller-Lyreova varka, varke figure i pozadine, veličine i dužine, dubine i udaljenosti, dvosmislene i obrnute slike, nemoguće figure. Prelaskom s optičkih iluzija u četvrti i posljednji dio rada, za početak će se navesti par primjera iluzija u fotografiji, a nakon njih će se sada već utvrđene geštaltističke pristupe percepciji, kao i percepciju dubine, pokušati pronaći, analizirati i povezati unutar polja fotografije. |