Naslov Računalna izrada 3D fotorealističnih modela u svrhu multimedijske primjene
Autor Matija Grašić
Mentor Tibor Skala (mentor)
Član povjerenstva Nikolina Stanić Loknar (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tibor Skala (član povjerenstva)
Član povjerenstva Maja Rudolf (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Grafički fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2018-09-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Grafička tehnologija
Sažetak U današnje doba kada se računalna grafika koristi sve intenzivnije i njena primjena ulazi u razne grane industrije, poznavanje korištenja alata za 3D modeliranje je postalo nužno u svrhu realizacije raznih projekata od konceptualnih ideja do vizualnih grafičkih rješenja. Svrha ovog rada je približiti ideju i mogućnosti primjene računalno generiranog fotorealističnog 3D prikaza u svrhu bolje multimedijske prezentacije ljudskom oku neraspoznatljive u odnosu na realnu fotografiranu scenu. Bilo da je to izrada računalno generirane scene za arhitekturalne vizualizacije, fotorealistične ambalaže za proizvode ili pak dobro poznate filmske industrije. Ovaj rad bavit će se praktičnim prikazima, tehnikama modeliranja,teksturiranja i renderiranja. Od izrade prvog modela, dodavanja različitih detalja koji pridodaju realizmu pa do naprednog korištenja sustava osvjetljenja, tekstura i mapa rad će prikazivati i pregršt dodatnih programa i priključaka kojim se realističnost 3D scene gura do granica neprepoznatljivosti. Rad će prikazati projekte i primjere iz stvarnog života i profesionalnog iskustva u polju 3D arhitekturalnih vizualizacija te isto tako savjete i trikove te na kraju osvrt na budućnost i razvoj fotorealističnog 3D-a u svijetu. Rad će istražiti mogućnosti oblikovanja fotorealističnih scena i 3D modela u današnjem svijetu. Proučit će razne priključke za generiranje i dobivanje fotorealističnih scena i modela, njihove mane i prednosti u odnosu na fotorealističnost, brzinu izrade i potrebitost. Programi i priključci bit će podijeljeni zavisno o vrsti namjene, cijeni i korisnosti. Rezultati primjene bit će vidljivi na priloženim renderima uz odgovarajuća objašnjenja i funkcionalnosti istih. Razvojem fotorealističnog 3D prikaza otvaraju se nova vrata u širokom spektru primjene a ovaj rad iznijet će sve prednosti i nedostatke takvih prikaza. Ciljevi ovog rada jesu objasniti osnove fotorealističnog 3D prikaza, objasniti alate i priključke koji se koriste te različite vrste 3D fotorealnog prikaza i njihova namjenu u fotorealanom prikazu kroz praktičan dio ovisno o namjeni.
Sažetak (engleski) Nowadays when computer graphics is used more and more, and its application inputs to various industries, knowledge of using 3D modeling tools has become necessary for the realization of various projects from conceptual ideas to visual graphics solutions. The purpose of this paper is to approximate the idea and the possibility of using computer generated photorealistic 3D rendering for a better multimedia presentation of the human eye unrecognizable in relation to a real-photographed scene. Whether the goal is to create a computer generated scene for architectural visualization, photorealistic product packaging, or a well-known film industry. This paper will deal with practical presentations, modeling, texturing and rendering techniques. From making the first model, adding a variety of detail that adds reality to the advanced use of lighting, textures, and folders, will also feature a couple of additional programs and plugins that bring the reality of 3D scenes to the limit of unrecognizability. The paper will present projects and examples of real life and professional experience in the field of 3D architectural visualization as well as advices and tricks, and in the end, a review of the future and development of photorealistic 3D in the world. The paper will explore the possibilities of forming photorealistic scenes and 3D models in today's world. It will study various plugins for generating and obtaining photorealistic scenes and models, their defects and their advantages over photorealism, speeds of production and need. Programs and plugins will be divided depending on the type of use, cost and utility. The results of the application will be visible on the attached renders with appropriate explanations and functionalities. By developing a photorealistic 3D display, the new door opens in a wide range of applications, and this work will present all the advantages and disadvantages of such displays. The goals of this paper are to explain the basics of photorealistic 3D view, to explain the tools and plugins that use different types of 3D photorealistic presentation and their purpose in photorealistic presentation through a practical part depending on purpose.
Ključne riječi
3D
3D vizualizacija
3D modeliranje
računalna grafika
CGI
fotorealizam
Ključne riječi (engleski)
3D
3D visualization
3D modeling
computer graphics
CGI
photorealism
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:216:443982
Studijski program Naziv: Grafička tehnologija; smjerovi: Tehničko-tehnološki, Dizajn grafičkih proizvoda Smjer: Tehničko-tehnološki Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a magistar/magistra inženjer/inženjerka grafičke tehnologije (univ. mag. ing. techn. graph.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-04-18 22:15:32