Naslov Utjecaj gemifikacije na monetizaciju web aplikacije
Autor Petar Starčević
Mentor Jesenka Pibernik (mentor)
Član povjerenstva Maja Brozović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jesenka Pibernik (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jurica Dolić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Grafički fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-24, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Grafička tehnologija
Sažetak Problem monetizacije web stranica i aplikacija jedan je od najvećih problema s kojim se dizajneri korisničkih iskustava sreću. Način na kojeg se provodi monetizacija pojedine web stranice utječe na sve daljnje odluke u poslovnim, dizajnerskim i razvojnim timovima. U diplomskom radu za primjer će se istražiti na koji način se provodi monetizacija u digitalnim proizvodima, kako dizajn utječe na donošenje poslovnih odluka, te kako pomoću gemifikacije možemo unaprijediti korisničko iskustvo i poboljšati proces monetizacije web aplikacije. Istražiti će se primjena gemifikacije na različitim primjerima u digitalnim i fizičkim proizvodima, te na koji način se može gemifikacijom utjecati na korisnikovo ponašanje i promijeniti ga kako bi se ostvarili željeni ciljevi. Proces dizajna povezati će se sa natjecanjem Lumen Development čiji je cilj izrada Web aplikacije, te će se kroz taj primjer opisati svi dosad spomenuti čimbenici koji čine dobar dizajn korisničkog iskustva. Provesti će se istraživanje o trenutnoj konkurenciji na tržištu, te će se pomoću istraživanja tržišta, ciljane skupine, gemifikacije poslovanja i vrednovanja korisničkog iskustva, utvrditi cijena proizvoda koja će zadovoljiti potrebe poslovanja, a u isto vrijeme korisniku pružiti dodatnu vrijednost koju konkurencija ne pruža. Na taj način riješit će se problem monetizacije – koliko naplatiti proizvod korisniku, kada naplatiti i kako pri tome održati zadovoljavajuću razinu korisničkog iskustva prilikom korištenja web aplikacije. Cilj same web aplikacije je pružiti korisnicima mogućnost iznajmljivanja snage tuđeg računala u svrhu igranja video igara, a korisnici koji imaju jaka računala za videoigre imat će priliku zaraditi iznajmljivanjem svog računala.
Sažetak (engleski) The problem of monetization of web pages and applications is one of the biggest problems that user experience and interface designers meet. The way that monetization of a particual web page is done affects all of the further decisions in business, design and development teams. In this thesis research will be done to show which methods of monetization are possible in digital products, how design affects business decision making, and how to use gamification to improve overall user experience and improve the monetization process for the web applications. Also, research of how gemification affects digital and physical products will be done, and the way gemification affects user behavior and changes that will lead to desired goals, will be presented. The design process will be connected to the Lumen Development competition, where the final goal was to make a web app, and through that example it will be shown how previously presented terms create a great user experience. Research will be made about the competition, and by doing the market research, target groups, gamification of business, and validation of user experience, a price of the product will be determined. The price of the product will need to satisfy the business needs, and in a same time offer a value to the user that competition doesn't provide. By doing this, a problem of monetization will be solved – how much to charge the product to the user, when to charge and how to keep a satisfying level of user experience when using the web app. The goal of the web app itself is to offer users possibility to „rent out“ PC power of someone else's computer for the gaming purposes, and give users that have strong PC'S for gaming a possibility of making money by „renting out“ their PC.
Ključne riječi
gemifikacija
web aplikacija
monetizacija
tržište
korisnik
Ključne riječi (engleski)
gamification
web application
monetization
market
user
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:216:496148
Studijski program Naziv: Grafička tehnologija; smjerovi: Tehničko-tehnološki, Dizajn grafičkih proizvoda Smjer: Tehničko-tehnološki Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a magistar/magistra inženjer/inženjerka grafičke tehnologije (univ. mag. ing. techn. graph.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-04-18 23:27:03