Abstract | Funkcije ambalaže u literaturi nisu sistematizirane na jedinstven način zbog novih i čestih
zahtjeva potrošača, svakodnevnom razvoju tehnologije. Zbog toga većina stručnjaka danas
funkciju ambalaže dijeli na sljedeće funkcije: zaštitnu funkciju, informacijsku funkciju,
uporabnu funkciju, distribucijsku funkciju, prodajnu funkciju, ekonomsku funkciju,
ekološku funkciju. Marka je naziv, pojam, dizajn, simbol ili bilo koja druga značajka koja
identificira dobro ili uslugu jednog prodavatelja kao razlikuje se od proizvoda drugih
prodavača. Marke se koriste u poslu, marketingu i oglašavanju. Nazivne marke ponekad se
razlikuju od generičkih ili prodajnih marki. Riječ brend često se koristi kao metonimija koja
se odnosi na tvrtku koja je snažno identificirana s markom. Oznake se često koriste za
označavanje marke motornog vozila koja se može razlikovati od modela automobila.
Konceptni brend je vrsta brenda koja je povezana s apstraktnim konceptom, a ne s
konkretnim proizvodom, uslugom ili poslovanjem. Prema definiciji boja je svojstvo svjetlosti
određene valne dužine koje se reflektira od objekta, odnosno to je psihofizički fenomen
induciran svjetlošću. Boja je svjetlost koju objekt reflektira u oko promatrača. Stoga je za
doživljaj boje nužna interakcija između svjetlosti, objekta i promatrača. Ciljevi ovog
diplomskog rada su istražiti globalne trendove u ambalaži kozmetičkih proizvoda, istražiti
na koji način ime branda i boja na ambalaži kozmetičkog proizvoda utječu na potrošača u
kupovnom procesu kozmetičkih proizvoda, te da li poznati brand ujedno znači kvalitetniju
ambalažu i kvalitetniji proizvod. |
Abstract (english) | The functions of packaging in literature are not systematized in a unique way because of the
new and frequent consumer demands and the daily development of technology. Therefore,
most experts today divide the function of packaging into the following functions: security
function, information function, utility function, distribution function, sales function,
economic function, environmental function. A brand is a name, term, design, symbol, or any
other feature that identifies a good or service of one seller as different from the products of
other sellers. Brands are used in business, marketing and advertising. Rated brands are
sometimes different from generic or branded brands. The word brand is often used as a
metonymy that refers to a company that is strongly identified with the brand. Badges are
often used to indicate a brand of motor vehicle that may be different from the car model. A
concept brand is a type of brand that is associated with an abstract concept rather than a
specific product, service, or business. Color is a property of light of a particular wavelength
that is reflected from an object, that is, it is a psychophysical phenomenon induced by light.
Color is the light that an object reflects in the eye of the beholder. Therefore, for the color
experience, an interaction between light, object and the observer are necessary. The aim of
this diploma paper is to investigate global trends in cosmetic packaging, to investigate how
brand name and color on cosmetic packaging affect the consumer in the purchase process of
cosmetic products, and whether a well-known brand also means better packaging and quality
product. |