Abstract | Pišući i radeći na slikovnici, imao sam na umu jednu stvar: omogućiti čitanje slikovnice
bez svađe. Važno je bilo napisati priču koja će biti jednako zanimljiva svakom djetetu.
Većina djece ima igračku ili zamišljeni lik koji se s njim bori protiv svih nedaća:
nerazumijevanja roditelja u htijenju nečega, strahu od odlaska i rastanka, boli u bolesti i
sl. Jednako tako djeca imaju svoje izmišljene junake s kojima se igraju, nadilaze sve
probleme u svijetu mašte. Stoga nije neobično da u mojoj priči, koja se nametnula sama
od sebe, glavni junaci budu najdraže igračke mojih mališana. Svjestan njihova
neslaganja u želji da što prije, u ovom slučaju, prolistaju slikovnicu, razmišljao sam da
napravim proizvod koji će obojica moći čitati u isto vrijeme. Valjalo je povezati dvije
priče koje čine jednu cjelinu, a povezuje ih zamišljeni lik svakog djeteta, u ovom
slučaju, zmaj i ovca. Shodno tome trebalo je osmisliti vizualno i tehničko rješenje koje
će proizvod podijeliti na dvije zasebne cjeline koje su pak dio šire slike, odnosno
slikovnice. Dakle, temeljna je ideja bila omogućiti da svako dijete zasebno može čitati
svoj dio priče/slikovnice, no istodobno te odvojene priče čine cjelinu koju trebaju čitati
odgovarajućim redoslijedom, koji je opet uvjetovan vizualnim i sadržajnim
informacijama.
Svrha izrade slikovnice je igra i učenje te poticanje na dijeljenje (npr. iako je slikovnica
zajednička, ipak svaki ima svoj dio priče). Problem dijeljena ili nedijeljenja među
djecom je velik, pogotovo u ranoj dobi (jaslička i niža vrtićka djeca), posebno između
braće i sestara, a poglavito blizanaca. Rješenje je obično kupnja dvaju istih proizvoda
(bilo da je riječ o igrački, slikovnici, obući ili odjeći, slatkišima). Na tržištu postoji
mnogo edukacijskih proizvoda, no ne postoje slikovnice koje bi na određeni način
kopirale međuodnos blizanaca tako da je namjera bila pronaći tehnološko rješenje za
nakladničku izradu slikovnice za dvoje kako bi cijenom i vremenom izrade bila
konkurentna na tržištu.
Rješenje zahtijeva podjelu slikovnice i sadržaja na dva dijela te njihovu kombinaciju u
novi tip proizvoda, usudio bih se reći, svojevrsnu inovaciju. U tu se svrhu najbolje
pokazao kvadratni format dijagonalno podijeljen po sredini, zatim zaseban uvez u hrptui u glavi slikovnice povezan u cjelinu magnetskom folijom koja spaja zasebne dijelove
za podlogu i čini jednu slikovnicu. Dakle vrlo jednostavno: svaki se dio može odvojiti
kao zasebna slikovnica, ali opet riječ je o jednom proizvodu. |