Sažetak | U prvom dijelu rada, prikazana je povijest 3D modeliranja i njezinih programa od
svojih začetaka do danas, proces izrade 3D modela od početne kocke ili valjka
do kompleksnijeg 3D modela te 3D modeli potrebni realizaciji virtualnog
dućana. Također je prikazana izrada tekstura 3D modela, poznata pod nazivom
teksturiranje, odnosno proces stvaranja UV mapa 3D modela pomoću kojih se
izrađuju potrebne teksture.
U drugom i trećem dijelu rada, objašnjena je upotreba Game Engine programa,
odnosno programa s kojima se svi izrađeni materijali (3D modeli, teksture, itd.),
spajaju u cjelinu po kojoj se moguće kretati, moguća je interakcija s
predmetima, mijenjati određena svojstva i još mnogo toga. Na kraju drugog
dijela rada, prikazano je kako ostvariti navedenu cijelu pomoću programa Unity.
Taj isti program, korišten je prilikom realizacije virtualnog dućana, odnosno
stvaranja prve verzije dućana koja nije imala komponente virtualne stvarnosti te
kasnije, prilikom prebacivanja iz verzije bez virtualne stvarnosti u verziju s
virtualnom stvarnosti. Osim toga, u Unity je moguće promijeniti osvjetljenje
virtualnog dućana kako bi se provelo eksperimentalno istraživanje koje je
detaljnije objašnjeno u završnom dijelu diplomskog rada.
Završni dio rada, bavi se eksperimentalnim istraživanjem kako tri različita
osvjetljenja (40W Halogeno osvjetljenje, hladno LED osvjetljenje, toplo LED
osvjetljenje) utječu na percepciju boje ambalaže proizvoda u virtualnoj trgovini,
odnosno utječe li boja proizvoda na njezinu prodaju. Prema provedenom
istraživanju, ispitanicima se najviše svidjelo toplo LED osvjetljenje jer smatraju
kako je najprirodnije te ih je najviše podsjećalo na stvarne dućane. |
Sažetak (engleski) | In the first chapter, the history of 3D modelling and its software, is shown from
the beginning until today, as well as the process of making 3D models from
basic cubes or cones to the complex 3D models required for the virtual store.
The making of textures for 3D models, also known as Texturing, is shown at the
end of the chapter, which is a process of making UV maps of 3D models that
are later stylised and applied to the said 3D model.
In the second and third chapters, detailed use of Game Engine programs is
explained. Basically, Game Engine programs are used to connect all created
assets, such as 3D models, textures, etc., into a whole, in which you can move
around, interact with objects, change specific properties, and much more.
Towards the end of the second chapter, the process of connecting all created
assets with the program Unity, is shown, which was also used to create the first
version of a virtual store without VR components and later, while transferring
from a non-VR version into a virtual reality version. Unity also allows conducting
an experiment by changing the store's lighting, which is explained in detail in
the last chapter.
The last chapter explains how the experimental research on how three different
store lightings (40W Halogen lighting, cool LED lighting, warm LED lighting),
affect the perception of a product's package color in a virtual store and whether
the color of the product affects its sales, was conducted. According to
conducted research, respondents liked warm LED lighting the most because
they deemed it very natural compared to other two and it reminded them of the
stores in real life. |