Pages
-
-
"Klasična" crno-bijela portretna fotografija
-
Matija Rubinić Ovaj je diplomski rad istraživanje osobina crno-bijele portretne fotografije i mogućnosti njenog kreiranja. Sastoji se od uvoda, sedam cjelina koje govore (ovim redoslijedom) o: povijesti, osnovama crno-bijele fotografije, osvijetljenju, vrstama i podjeli portreta, kompoziciji, uočavanju motiva i detalja kod portreta te zaključka. Rad je popraćen ilustracijama.
-
-
2D animacija u pokretnoj grafici
-
Martina Teklić Animacija je u svojoj srži umjetnost pokreta, te pokret u animaciji postaje moćno sredstvo
prenošenja poruke. 2D animacija podrazumjeva oblikovanje pokretnih sličica u dvodimenzionalnom
prostoru. Pri tome, da bi ona uspješno vizualno komunicirala, potrebno je poštivati
zakone pokreta iz prirode, te zakone pokreta u 2D animaciji koji su uspostavljeni kroz prve
animirane filmove, no i zakone konstrukcije prostora uspostavljene tokom stoljeća povijesti
umjetnosti. U animaciji...
-
-
2D kodovi
-
Vida Mileta “Nova tehnološka rješenja omogućuju unaprijeđenje poslovanja, bržu
realizaciju kredita i manje gužve u poslovnicama.” Privredna banka Zagreb
“Za razliku od jednodimenzionalnog barkoda, koji se može upotrijebiti jedino
za ispis ulaznih (prijemnih) identifikacijskih oznaka za pojedinačne knjižene
pošiljke i vreće, 2D kod se upotrebljava za kodiranje i ostalih podataka koji se
odnose na pojedinačne pošiljke ili vreće.” Poštanski promet
Svijet kodova je tek...
-
-
3D animacija i open source
-
Marina Pokrajac 3D animacija zadnje je desetljeće doživjela ekspanziju-kako u kvaliteti tako i u primjeni. Danas postoje razni softveri koji veoma realistično stvaraju 3D modele i animacije. Sam proces stvaranja 3D animacije sastoji se od više faza (planiranja, dizajniranja, modeliranja, teksturiranja, postavljanja kamera i rasvjete, animiranja, renderiranja, compositinga itd.) koje su neophodne za jednu uspješnu produkciju. Iako sveprisutna, 3D animacija je tehnički i ekonomski veoma zahtjevna, kako...
-
-
3D animacija lokomocijskog modela čovjeka
-
Antonija Komadina Koristeći suvremene metode vizualizacije moguće je simulirati ljudski lokomocijski sustav. Multimedijski višedimenzionalni (2D i 3D) računalni programi omogućuju realističan prikaz ljudskih pokreta. Unatoč 2D statičnog sadržaja na visokoj razini fotorealističnosti (moguće je kreirati vjerodostojnu statičku scenu), kod 3D animacije to je teže izvedljivo. Rad će se realizirati teoretski u istraživačkom pogledu i praktički kao verifikacija rezultata istraživanja. Rad ima za...
-
-
3D glazbeni studio
-
Vedran Vonić Tema ovog završnog rada je izrada 3D modela glazbenog studija. 3D model glazbenog studija
izrađen je u programu za 3D modeliranje i animaciju, Blender-u. Danas je 3D modeliranje
prisutno kod izrade raznih multimedijskih sadržaja, a neki od njih su kratki filmovi, reklame i TV
serije.
Cilj izrade ovog završnog rada je upoznavanje s osnovama 3D modeliranja i oblikovanja te
primjena stečenih znanja pri izradi konkretnog projekta. Za izradu 3D modela glazbenog studija
potrebno...
-
-
3D modeliranje aerodinamičnog profila
-
Ivan Vučur U ovom završnom radu izrađeni su modeli aviona jedrilice i njihovo analizirano
strujanje zraka preko 3D modela. Modelirane su dvije avion jedrilice u 3D programu
Blender približno jednakih dimenzija. Jedna jedrilica će biti modelirana na bazi
aerodinamike pravih aviona (po zakonima avionske fizike) kako bi imala puno bolji i
kvalitetniji otpor zraka te kako bi bolje letjela, odnosno duže padala. Druga avion
jedrilica bit će modelirana proizvoljno. Nakon toga modele će se...
-
-
3D modeliranje i animacija
-
Benjamin Vuković Prvo poglavlje bavi se povijesnim pregledom i razvojem animacije sve do zlatnog doba izrade animiranih filmova 30-ih godina 20. stoljeća. Dan je prikaz različitih tehnika kreiranja animacija, od kojih se neke i danas koriste.
Drugo poglavlje daje pregled osnovnih principa animacije, bilo klasične ili računalne. Objašnjeni su pojmovi poput tempa, ključnih pozicija, temeljnih pristupa izrade animacije, te je dan detaljniji prikaz ljudskog hoda.
U trećem poglavlju predstavljen je...
-
-
3D modeliranje i animacija lica u Autodesk Maya tehnologiji
-
Marko Stupić Računalna animacija lica je znanost koja se razvila zbog potrebe čovjeka da razumije svoje ponašanje, da otkrije tajnu velikog broja ekspresija koje je u stanju proizvesti. Iako istraživanje ljudskog
lica kod interpersonalne komunikacije seže nekoliko stotina godina u prošlost, tek razvojem računalne tehnike otvara se mogućnost zabilježbe, detaljne analize i simulacije ekspresija lica.
Jačanjem hardverskih performansi računalna animacija lica afirmira se na mnogim područjima...
-
-
3D modeliranje likova u Blenderu i kreiranje okoliša u Unityju za potrebe razvoja video igrice
-
Anamarija Lončar Stvaranje uspješne 3D video igre zahtijeva razvoj likova i okruženja koji su vizualno
zapanjujući i impresivni. Blender i Unity dva su moćna softverska alata koja se obično koriste
u tu svrhu. Blender je sveobuhvatan softver za 3D modeliranje koji omogućuje stvaranje
detaljnih i zamršenih modela likova, dok je Unity sveobuhvatan pokretač igara koji pruža niz
alata za stvaranje interaktivnih i zanimljivih okruženja. 3D modeliranje likova u Blenderu i
kreiranje okoliša u...
-
-
3D modeliranje pločica za slijepe na Brailleovom pismu
-
Ana Agić Razvojem tehnologije i grafičkih programa gotovo se uvijek rade grafički proizvodi za ljude koji vide i koji mogu na više načina utjecati na njih, od proizvoda koji se reklamiraju, ambalaže i slični, te se pritom zanemaruje činjenica da postoje ljudi koji imaju poteškoće sa vidom. Tema ovog diplomskog rada je 3D modeliranje i tisak. Korištenjem programa za modeliranje Autodesk Fusion 360 napravljeni su 3D modeli koji su se otisnuli pomoću 3D tiska za pomoć slijepim i slabovidnim...
-
-
3D modeliranje pomoću fotografije
-
Anton Radačić U radu ćemo se osvrnuti na problematiku automatskog segmentiranja predmeta i pozadine krutih 3D objekata promatranih kroz seriju fotografija koje su kalibrirane kroz položaj kamere. Takva segmentacija se može koristiti da bi se dobio oblik reprezentacije potencijalnih neteksturiranih objekata kroz izračun vizualne ljuske. Zagovra se automatski pristup gdje je objekt koji će biti segmentiran identificiran kroz položaj kamere umjesto korisničkog unosa podataka kao što su određivanje...
Pages